Er gebeuren allerhande werkjes aan de Blue Eyes.
De boot wordt klaargemaakt voor winterberging vermits ik er geen idee van heb , gezien Covid 19, wanneer ik terug binnen mag in Montenegro. Worst scenario is Mei 2021.
Ik laat de Yamaha motor draaien om de laatste restjes benzine
te verbruiken zodat de tank leeg is.
Nadien plaatsen we de motor op de voorziene houder op de Blue Eyes.
Ik reinig de zeilen met zoet water (om het zout eraf te spuiten) vooraleer we ze opbergen.
We gaan winkelen. De groenteboer waar wij regelmatig kopen laat mij "domestic" Rakia (alcohol van 40°) proeven . Ik koop daar 1 liter van (10 euro) .
Dit wordt van de grote plastic fles overgegoten naar een plastic cola fles van 1 liter 😂.
Intussen herstelt Maxime de blauwe gelcoat die op een
aantal plaatsen beschadigd was.
Intussen kuis ik de inox .
In de late namiddag komt mijn buurman (de boot naast mij) kennis maken en delen we onze gegevens.
Hij is Oekrainer en zijn vrouw Russische.
Ze zijn op verlof op hun boot met hun baby van net geen 2 jaar oud.
Intussen komt ook Alexandar op de boot en hij heeft
huisgemaakte Rakia mee voor de apero.
Daar gaan mijn goede leverwaarden!
Wij nodigen Alexandar uit om te blijven eten.
Dit wordt een lekkere steak met sla en tomaatjes en gebakken aardappelen
(wij hebben geen frietpot, vandaar....).
Belgischer kan bijna niet .
Een grapje: ik laat hem zijn zelfgemaakte wijn proeven
waarbij we discussiëren over de kwaliteit van de wijn.
Uiteraard is die voortreffelijk!!!!
Weer een gezellige avond!
's Anderdaags gaat Maxim de herstellingen
met blauwe verf spuiten.
Daarvoor dient de nodige bescherming aangebracht te worden.
De compressor wordt klaargezet .
Maxim begint met het spuitwerk.
Eerst een primer, nadien blauwe verf.
Het resultaat is perfect!!!
Die 2 kleine plekjes onderaan werden aangebracht door schilders van Navar om de kleur te kiezen.
Onbegrijpelijk. Gelukkig heeft Maxim dat kunnen verwijderen.
Bovendien kwam de kleur niet in de buurt van de echte kleur.
En toen ik de offerte kreeg viel ik bijna achterover.
12 keer duurder dan wat Maxim nu gevraagd heeft!!
Ik heb toen aan de handrem getrokken .
De genua wordt naar beneden gehaald.
Die wordt binnen gelegd om te beschermen tegen de
weersomstandigheden.
Het grootzeil is opgerold in de mast.
Dat geeft voldoende bescherming.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten