Normaal gezien moest ik op woensdag aanstaande naar Tivat varen om het onderhoud van de motor en antifouling te laten doen . Ze moesten ook enkele herstellingswerken doen.
Vermits de shipyard de afspraak met bijna een week uitgesteld heeft, en ik hier intussen een aantal Russische bekwame stielmannen leren kennen heb laat ik een aantal herstellingswerken hier gebeuren.
Een eerste werk is het herstellen van schade aan de inox balustrade en de gelcoat eronder die gebarsten is.
Vermoedelijk is dit veroorzaakt door een andere boot die in een haven de Blue Eyes heeft geraakt.
4 inox buizen zijn licht geplooid en de gelcoat onderaan is door de druk gebarsten.
Daardoor krijg ik een beetje water binnen als het regent
(waaronder in mijn elektriciteitskast!)
De balustrade is gedeeltelijk weggenomen. De inox buizen zijn naar een
gespecialiseerd firma die ze terug recht gaat plooien.
Binnen moest de onderkant losgemaakt worden om de balustrade te kunnen losmaken
Met een soortgelijke RVS plaat zitten de inox buizen stevig vast!
Hier krijg ik uitleg in het Russisch wat het probleem is
en hoe het gaat opgelost worden.
Hier bespreken ze een probleem.
De herstelling van de gelcoat (het witte gedeelte) wordt
heel zorgvuldig gedaan
Hier staan normaal de inox buizen. Door de zijwaartse druk
heeft de voet ervan de barsten veroorzaakt.
Onderaan wordt de buis vastgemaakt door de RVS plaat (zie boven)
Er zijn nog een viertal andere kleine beschadigingen
van de gelcoat die ze eveneens herstellen.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten