donderdag 30 april 2020

Maandag 27 april 2020

Normaal gezien moest ik op woensdag aanstaande naar Tivat varen om het onderhoud van de motor en antifouling te laten doen . Ze moesten ook enkele herstellingswerken doen.

Vermits de shipyard de afspraak met bijna een week uitgesteld heeft, en ik hier intussen een aantal Russische bekwame stielmannen leren kennen heb laat ik een aantal herstellingswerken hier gebeuren. 


Een eerste werk is het herstellen van schade aan de inox balustrade en de gelcoat eronder die gebarsten is.
Vermoedelijk is dit veroorzaakt door een andere boot die in een haven de Blue Eyes heeft geraakt. 
4 inox buizen zijn licht geplooid en de gelcoat onderaan is door de druk gebarsten. 
Daardoor krijg ik een beetje water binnen als het regent 
(waaronder in mijn elektriciteitskast!)




De balustrade is gedeeltelijk weggenomen. De inox buizen zijn naar een 
gespecialiseerd firma die ze terug recht gaat plooien.


Binnen moest de onderkant losgemaakt worden om de balustrade te kunnen losmaken


Met een soortgelijke RVS plaat zitten de inox buizen stevig vast!


Hier krijg ik uitleg in het Russisch wat het probleem is 
en hoe het gaat opgelost worden.


Hier bespreken ze een probleem.


De herstelling van de gelcoat (het witte gedeelte) wordt 
heel zorgvuldig gedaan




Hier staan normaal de inox buizen. Door de zijwaartse druk 
heeft de voet ervan de barsten veroorzaakt.
Onderaan wordt de buis vastgemaakt door de RVS plaat (zie boven)







Er zijn nog een viertal andere kleine beschadigingen 
van de gelcoat die ze eveneens herstellen.







Geen opmerkingen: