De haven in D'Aro is te duur (dubbel dan normaal) en te ver van het centrum gelegen.
Daarmee beslissen we om vandaag al verder te varen.
Hoe ver we geraken weten we niet, maar de bedoeling is om tot Escala te geraken.
Het weer is redelijk goed, maar er is weer weinig wind.kj
De Capitaineria
Voila, rekening betaald.
We kunnen vertrekken.
En weg zijn wij!!
De haven, die feitelijk een soort rivier is.
Het plan van de haven.
De ingang van de haven
Platte zee. Licht bewolkt. Geen zuchtje wind.
Het grootste zoutwaterzwembad ter wereld :)
Niets te zien in de verte :)
Toch, een vissersbootje.
Op zee is het belangrijk om goed uit te kijken.
Hier wat rotsen die midden op zee boven water uitsteken.
Daarom is het belangrijk om vooraf op de kaart de route goed te bestuderen.
Afstanden op zee zijn moeilijk in te schatten.
De afstand tussen land en rotsen is een paar honderd meter.
Het bedriegt, maar wij zijn nog op 2 uur varen van de rotsen.
De diepte tussen beide is 30 m.
Dit kan je op de plotter zien.
Dit kan je op de plotter zien.
Vuurtoren.
Hier zie je ook rotsen net boven water uitsteken.
Levensgevaarlijk als je niet oplet.
Ik ben dringend aan een siësta toe dunkt me :)
Nog altijd dezelfde vuurtoren maar van dichterbij getrokken.
Een rots met 2 paardenstaarten.
Prachtig gelegen stadje.
Zoals ik vroeger al zei; het is ongelooflijk op welke
moeilijk plaatsen er gebouwd wordt.
Wij varen dicht bij de rotsen. Het is hier 35 m diep !!!
Ter vergelijking: het diepste punt in de noordzee
tussen België en Engeland is 50 m.
Aangekomen in Escala.
Aan de andere kant van de baai ligt Roses.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten